SASAKALA GUNUNG GEULIS
Jaman baheula di hiji pangtapaan Gunung Patuha, aya
pandita anu gentur tur kakoncara. Sakti
mandraguna taya tandinganana. Eta pandita teh boga anak hiji putri geulis,
putri nunggal . Tabeatna estu soleh kacida. Sagala papatah nu jadi kolotna taya
hiji ge nupungpang. Nincak umur sawawa adatna angger teu robah. Angger
pikareseupeun batur, kayungyun. Eukeur mah geulis, katambah disipuh ku budi
paragi anu hade, atuh matak pikareseupeun batur.
Ramana Nyi Mojang apaleun kumaha tabeat nu jadi anakna.
Lain teu hayang buru-buru rumah tangga, ngan tepi ka kiwari can aya jodo pikeun
anakna. Nya hiji mangsa mah memeh indit cara sasari, ramana Nyi Mojang teh
ngageroan nu jadi anakna.
"Nyai Geulis anak ama, cik kadieu heula sakedap. Aya
nu rek diomongkeun ka hidep, " ceuk ki Pandita.
Soloyong Nyi Mojang nepungan nujadi ramana. Bari tuluy
ngomong ," Mana ay pikersaeun naon ? Abdi mahari disauran ku Ama teh sok
asa rareuwas. Sok bilih abdi ngalampahkeun kalakuan nu teu parok sareng nu
sanes, " ceuk Nyi Mojang.
"Tong reuwas geulis, hidep mah estu taya kasalahan
nanaon. Ngan ama teh aya nu hayang ditanyakeun ka hidep.Kitu ge ama teh hayang
jawaban nu jujur ti hidep. Tah kieu Geulis, naha hidep teu hayang buru-buru
rumah tangga ? " Naha geus aya pamuda nu cop jeung lelembutan hidep
?", ceuk Ki Pandita ka anakna.
Ama mah moal maksa hidep kudu buru-buru rumah tangga. Tah
ayeuna Ama rek indit ninggalkeun hidep.Pastina mah rada lila oge.Kade sing
iatna di imahnya. Ulah ngasupkeun jalma nu matak nyilakakeun ka diri
hidep", ceuk Ki Pandita deui.
"Mangga, ku abdi sagala piwurukAma dietoskeun
pisan", walon Nyi Mojang.
Dina hiji mangsa teh datang nu jajaluk. Hiji aki-aki ,
awakna rangkebong alatan nahan lapar. Leumpangna rumanggieung, sirahna
lilinieun, huntuna kemong. Panona bolotot nolol, kulitna parareot.Eta teh ki
Pandita anu keur nyamar jadi jajaluk.
"Sampurasun Nyai! Naha keur aya di ima ?!", ceuk
nu jajluk.
"Rampes aki. Mangga linggih ka lebet!" ,walon
Nyi Mojang.
"Geulis, wios aki mah di lar we. Kapan hidep teh
nyorangan. Bisi aya cariosan nu mitnah ka hidep.
"Ieu aki mere keris keur hidep,gunana pikeun
ngajaga diri, ngan omat ieu keris teh ulah jauh ti diri hidep, sarta teu
meunang ditunda dina lahunan, lantaran bakal aya kajadian nu bakal tumuba.
Omatnya geulis tengetkeun ucapan aki."
Dina hiji mangsa, Nyi mojang geus diangir. Bati moyan
nuhurkrun buuk, manehna neukteukan kuku. Abong manusa sok keuna ku poho, keris
teh ku manehna ditunda dina lahunanana.Ari barang inget, manehna
ngaranjung,reuwas kacida, ngarasa kaduhung geus ngalanggar kana amanatna Ki
Pandita. Ngan les wae keris nu aya dina lahunanana ngaleungit, teuing ka mana
leosna.
Tujuh bulan ti harita, ti saprak Nyi Mojang kaleungitan
keris tea, manehna teu weleh dikungkung ku kabingung. Lantaran jol-jol
kakandungan teu pupuguh,bari jeung teu rumasa kungsi ngalakukeun pagawean anu
nirca mengpar tina papagon agamajeung kapercayaana. Waktu ramana datang ka
pangtapaan, kacida ngambekna. Daisangkana anakna tehgeus ngalakukeun nu
nirca, mengpar tina papagon agama jeung kapercayaana. Nyi Mojang
susumpahann , yen manehna teu ngalakukeun eta pagawean.Malahan manehna menta
bukti, lamun Nyi Mojang masih keneh suci, ku jalan kudu bisa mindahkeun tujuh
pasir dina sapoe sapeuting.
Dina kaayaan bubureuyeungan Nyi Mojang gancang ngamimitian
digawe. Teu kungsi lila, kadenge soraatra pisan. "Ibu, tong janten emutan
teuing, kasesah ibu nya kasesah abdi. Nya alatan abdi pisan, Ibu janten
nandangan tunggara. Wios ieu padamelan teh urang rengsekeun ku abdi". Eta
sora teh tetela kaluar tina jero beutuengna.
Sabada nyarita kitu, teu karasa kerelek we Nyi Mojang teh
heuay. Panonna ngarasa tunduh kacida. Les we kasarean. Subuh-subuh kakara
panonna bisa dibeuntakeun.
Aneh pisan, tujuh pasir nu galede teh dina waktu sapeuting
geus bisa dipindahkeun. Taneuhna ngagugunung ngajanggelek jadi hiji gunug nu
gede kacida.
Sanggeus pagaweana beres, Nyi Mojang mulang arek nepungan
ramana di pangtapaan. Ahirna ramana teh percaya yen anakna heunteu ngalakukeun
pagawean nu nirca, mengpar tina papagon agama jeung
kapercayaana.Ramana ngahampura kana sagala kasalahan nu jadi anakna. Ngan
anehna sabada dihampura ku ramana, kandungan Nyi Mojang ge ngaleungit, sarta
robah deui jadi keris eluk tujuh deui.
Lantaran Nyi Mojang bisa ngarengsekeun pagaweanana jeung ngabuktikeun
kasuciana. Ku masarakat di dinya, tujuh pasir nu dipindahkeun jadi gunung teh,
dingaranan Gunung Geulis. Kusabab Nyi Mojang tea kawentar ku
kageulisanana.
0 komentar:
Posting Komentar